DÍA 01 – TOKYO (LLEGADA UN MARTES)
Llegada a Tokio centro de la política, economía, educación, comunicación y cultura popular de Japón. Después del trámite de inmigración y aduana, recepción por un asistente de habla española, quien les ayudará a tomar Airport Limousine Bus (de servicio regular compartido) para el hotel. (El asistente no los escoltará hasta el hotel.) *Dependiendo de la hora de llegada del vuelo, no habrá Airport Limousine Bus directo al hotel. En tal caso, tomarán un autobús hasta la Estación de Tokio desde donde tomarán un taxi.
*En caso de que no opere Airport Limousine Bus, proveemos un traslado alternativo. En este caso el asistente entregara el dinero para el traslado.
DÍA 02 – TOKYO (D)
Desayuno en el hotel. 08:20 Reunión en el lobby de la Planta Baja / Piso 1 de la torre principal The Main. Visita en grupo de Tokio de media jornada con un guía de habla española; conoceremos el Santuario Meiji, dedicado al ex-emperador Mutsuhito, Plaza del Palacio Imperial (No entrarán en el recinto del palacio). Templo Senso-ji & Calle Nakamise con hileras de tiendas de recuerdos. El tour termina en Ginza. Tarde libre. (El guía les explicará a los pasajeros cómo volver al hotel.) Alojamiento.
DÍA 03 – TOKYO / HAKONE / TOKYO (D/A)
Desayuno en el hotel. 07:50 Reunión en el lobby. Excursión a Hakone de jornada completa en grupo con un guía de habla española; conoceremos en el Lago Ashi (paseo en barco), Valle Owakudani. En días claros podemos admirar el Monte Fuji tanto desde el Lago Ashi como desde el Valle Owakudani, Museo al Aire Libre de Hakone. Almuerzo incluido. *En caso de que el barco no opere a causa de fuerte lluvia y viento, (junio hasta comienzos de julio) (opera en julio a septiembre) visitaremos como alternativa Hakone Sekishoato (reconstrucción de un puesto de control en una carretera medieval). *Dependiendo de la densidad de gas volcánica, hay posibilidad de que no podamos visitar el Valle Owakudani. También puede que no podamos visitar el valle debido a terribles atascos en las carreteras. En tales casos visitaremos el Santuario Hakone-jinja. Después de la visita, regreso al hotel. Alojamiento.
DÍA 04 – TOKYO / KYOTO / NARA / KYOTO (D)
Una maleta por persona será enviada aparte en camión desde el hotel en Tokio hasta el hotel en Kioto. Puede que las maletas no lleguen al hotel el mismo día, de manera que los pasajeros necesitan llevar consigo una mochila o pequeña maleta con ropa y otras cosas indispensables para pasar una noche.Desayuno en el hotel. A las 08:00 Reunión en el lobby y traslado a la Estación de Tokio con un asistente de habla española. A las 09:21 Salida desde Tokio con destino a Kioto en tren bala Nozomi #215. Llegada a la Estación de Kioto donde un guía de habla española los recibirá. *El horario de tren está sujeto a cambio. Comienzo de la excursión a Nara en grupo. Conoceremos el Templo Todai-ji (estatua de Buda colosal), Parque de Nara (con muchos venados) En Kioto, visitaremos Gion (barrio de geishas). Llegada al hotel en Kioto y alojamiento.
DÍA 05 – KYOTO (D/A)
Desayuno en el hotel. A las 08:20 Reunión en el lobby para Visita de Kioto en grupo con un guía de habla española; conoceremos el Templo Sanjusangendo, Santuario Fushimi Inari (con miles de pórticos “torii”), Templo dorado Kinkaku-ji, Tempo Tenryu-ji, con un bello jardín japonés, Bosque de Bambú de Sagano en Arashiyama. A las 17:30 Regreso al hotel. Almuerzo en un restaurante. Alojamiento.
DÍA 06 – KYOTO / HIROSHIMA / KIOTO (D)
Desayuno en el hotel. Tour a Hiroshima & Miyajima. A las 07:30 Reunión en el lobby del hotel con el guía de habla española. Traslado a la Estación de Kioto. Salida en tren bala Nozomi #3. Llegada a Hiroshima y comienzo de la visita. Conoceremos el Santuario Itsukushima en la Isla Miyajima, Parque y Museo de la Paz de Hiroshima, Cúpula de la Bomba Atómica. Traslado a la Estación de Hiroshima. Salida rumbo a Kioto en tren bala Nozomi #52. El tour termina al llegar a la Estación de Kioto. Traslado por cuenta de los pasajeros en el shuttle bus del hotel o en taxi. Alojamiento. *Los horarios de tren están sujetos a cambio.
DÍA 07 – KYOTO / KANAZAWA (D)
Desayuno en el hotel. *Una maleta por persona será enviada aparte en camión desde el hotel en Kioto hasta el hotel en Osaka. Lleven consigo una mochila con ropa y otras cosas indispensables para pasar una noche en Kanazawa y otra en Gero. 08:00 Reunión en el lobby con un guía de habla española y traslado a Kanazawa en autobús privado (dependiendo del número de pasajeros, podría ser una furgoneta). 12:00 Llegada a Kanazawa. Visita de Kanazawa de jornada completa en grupo; conocerán el Mercado Omicho (mercado animado donde venden pescados, mariscos, verduras, etc.), Barrio Higashichaya, Jardín Kenrokuen (uno de los jardines más famosos de Japón). Traslado al hotel en Kanazawa y check-in. *Almuerzo NO está incluido. Tendrán tiempo libre para almorzar en el Mercado Omicho. Alojamiento.
DÍA 08 – KANAZAWA / SHIRAKAWAGO / TAKAYAMA / GERO (D/A/C)
Desayuno en el hotel. 08:15 Reunión en el lobby y salida hacia Shirakawago con un guía de habla española (en grupo); conoceremos las casas al estilo Gasshozukuri Después, traslado a Takayama donde conoceremos el barrio histórico Kamisannomachi con tiendas de recuerdos y bodegas de sake, Yatai Kaikan (exposición de las carrozas para el Festival de Takayama) Almuerzo en restaurante local, 18:00 Traslado al ryokan en Gero , Cena y alojamiento. ¡DISFRUTEN DE BAÑO ONSEN (DE AGUAS TERMALES)! El ryokan en Gero dispone de baños de aguas termales. *Hay un baño sólo para mujeres y otro baño sólo para hombres. *Tradicionalmente hoteles y ryokanes no permiten a personas con tatuajes llamativos utilizar baños de aguas termales, ya que los tatuajes están asociados a la Yakuza (mafia japonesa).
DÍA 09 – GERO / NAGOYA / OSAKA (D)
Desayuno en el ryokan. 08:15 Reunión en el lobby con un guía de habla española. Traslado a la Estación de Gero a pie. 08:46 Salida desde Gero con destino a Nagoya en tren express Wideview Hida #4 Llegada a la Estación de Nagoya, Salida desde Nagoya con destino a Shin-Osaka en tren bala Nozomi #215. Llegada a la Estación Shin-Osaka Visita de Osaka con un guía de habla española en grupo; conocerán Dotonbori (barrio muy animado con muchos restaurantes con fachadas extravagantes, por ejemplo, con una figura gigante de cangrejo), Castillo de Osaka. 17:00 Traslado al hotel en Osaka y alojamiento. Almuerzo NO está incluido. Tendrán tiempo libre para almorzar en Dotonbori. *Los horarios de tren están sujetos a cambio.
DÍA 10 – OSAKA / SALIDA (KANSAI O ITAMI) (D)
Desayuno en el hotel. Traslado al Aeropuerto de Kansai (KIX) o Itami (ITM) en Airport Limousine Bus sin asistencia. *Los pasajeros recibirán los billetes de autobús al hacer checkout. *El Airport Limousine Bus sale desde la terminal de autobuses que está ubicada al lado del Sheraton Miyako Hotel Osaka para el Aeropuerto de Kansai (KIX) IMPORTANTE: El primer Airport Limousine Bus del día llega al Aeropuerto de Kansai (KIX) o Itami (ITM) a las 06:30 a.m. En caso de que la hora de salida del vuelo es antes de las 08:30 a.m., el traslado se realizará en taxi reservado sin asistencia y se aplicará un suplemento de USD 107 por pasajero con base a dos pasajeros. Sólo se permite una maleta por persona. Si llevan más de una maleta, el chófer les cobrará 10 USD por maleta adicional en destino. cada pasajero puede llevar consigo sin ningún suplemento hasta dos piezas pequeñas de equipaje (morral)
Tarjeta de asistencia médica durante todo el recorrido (cubrimiento de USD 60.000 por accidente o enfermedad no preexistente) por evento, aplica suplemento del 50 % para mayores de 76 a 85 años, esta tarjeta tiene seguro de cancelación incluido hasta 2000 USD.
Traslados aeropuerto – hotel – aeropuerto según itinerario.
Traslados entre ciudades según itinerario.
Alojamiento en hoteles a elección, comidas especificadas en el itinerario.
Visitas según itinerario con guía asistente en español.
Visa de Japón.
Tiquete Internacional e impuestos de tiquetes según itinerarios.
Para el tour Japón si el pasajero lleva más de una maleta, se cobra JPY 2,500 por cada maleta extra.
Propinas sugeridas según estándares internacionales: para guía y chofer USD 2 – 4 por pasajero por día.
Para maletero USD 1 por maleta y por cada servicio.
Actividades o conceptos no contemplados como servicios incluidos del viaje, tales como, almuerzos, cenas, souvenirs, llamadas locales y de larga distancia, guías de turismo, pólizas de seguros, excesos de equipaje y boletas para la participación en cruceros, eventos deportivos o culturales.
SUPERIOR (Habitación piso premium en Kyoto- Cambio por tamaño adición de USD 100 )
NOTA GENERAL
Después de expedidos y pagados los tiquetes domésticos aéreos no podrán ser reembolsados, ni endosados, ni se podrá hacer cambio de fecha.
La tasa de aeropuerto y el recargo por combustible se calcularán nuevamente antes de emitir los tiquetes de vuelos internos.
Pasaporte en perfecto estado por lo menos 6 meses de vigencia con respecto a la fecha de ingreso a los Países que visita y tener un mínimo cinco hojas en blanco.
Tarifas están sujetas a modificaciones sin previo aviso y a disponibilidad en el momento de reserva.
En caso de que no haya autobús para el aeropuerto debido al horario del vuelo de salida, si son muy temprano o muy tarde en la noche, los pasajeros tendrán que ir en taxi (por su cuenta) a la terminal de autobuses T-CAT desde donde salen con frecuencia Airport Limousine Bus.
ENVÍO DE EQUIPAJE: 1 maleta por persona será transportada aparte en camión en los siguientes días; Tokyo a Kyoto (preparen una mochila con ropa y otras cosas indispensables para pasar 1 noche y empacar maleta para pasar 2 noches en Gero/ y Kanazawa.)
*Salidas garantizadas para mínimo dos pasajeros
PERSONAL DATA PROTECTION AND PROCESSING POLICY
Viaja Más declares that it has a firm commitment to the protection, security and privacy of users. The personal information you collect about your customers is used to contact you if necessary. Viaja Más does not collect personal information from its clients for purposes other than those established, nor does it sell, exchange or rent personal information to any organization.
1. We only use your personal data (name, telephone number and email address) for the purchase, sale or confirmation of reservations that you request; or to send you information from our company, having the option not to receive it. The personal information you register on our website is available on a secure system and is not available to the public. The personal data that you provide us will be stored in the databases described in the annex
2. You will find more information in the following link
Viaja Más contains links to other websites within the Internet that operate under URL domain names, different from the domain https://viajamas.pe/
These links are provided for the convenience of users of https://viajamas.pe/ and are not under the control of our company, nor do they belong to it. https://viajamas.pe/ does not guarantee or represent, expressly or implicitly, the content of these links. The links do not constitute or imply the approval, authorization, sponsorship or affiliation of https://viajamas.pe/ with respect to third parties, their Internet pages, or their contents.
https://viajamas.pe/ uses cookies in order to make the page more "user friendly", allowing you to use the services without having to repeatedly enter registration information.
PRIVACY POLICY
Viaja Más values its users and is committed to protecting their privacy. In compliance with this commitment, this privacy policy (hereinafter, the "Privacy Policy" or "Policy") has been developed, which describes the policies and practices of Viaja Más regarding the collection, use and disclosure of the personal information collected. By visiting, using and/or registering on this website (hereinafter, the “Website”), you, as a user of the website (hereinafter, “You”), accept the practices detailed below. This Policy contains the privacy practices of the Website operated by Viaja Más, in compliance with the Personal Data Protection Law of Peru Law No. 29,733, and its complementary regulations (hereinafter, "LPDP").
1. About the information obtained
Viaja Más S.A.C, receives and stores any information that users provide when browsing the Website https://viajamas.pe, when using our online services, either by providing them by telephone in our service center, when participating in promotions and offers, when registering as a user, through email, information published in the forums, chat groups or comments through which you interact on the Website, when using our application for mobile phones and tablets (the "Application" ) or in any way when you purchase a product or service from Us. The information collected (hereinafter the "Personal Information") includes -among others- name and surname, postal address, nationality, telephone number, tax identification code, email address, and if you make a reservation through our Site Web or App, your credit card information (such as credit card number, cardholder name, and expiration date). We may also request information about loyalty and frequent flyer programs. You can choose not to provide us with information, but certain information about you is generally required to purchase, transact on our website or app, if you choose not to provide us with certain information, then you may not contract with us. In the event that you make a reservation on behalf of a third party, you must first obtain the third party’s consent before providing us with your Personal Information. Additionally, Viaja Más may record or control, for quality control and staff training purposes, the calls made to our customer service center. The recordings of the calls will be kept for as long as is reasonably necessary and will subsequently be deleted, at the sole discretion of Viaja Más.
2. Other Information Collected
To the extent permitted by law, Viaja Más may obtain Personal Information about You and add it to the Personal Information that You provide us either from affiliated entities, business partners and other independent third-party sources - such as public databases, information collected during a telephone conversation with the customer service center and/or through interactive applications. Please note that any information we collect about you may be combined with Personal Information to, for example, help us tailor our communications to your needs and develop new products or services that may be of interest to you. Any Personal Information obtained by Viaja Más by the means described herein will be treated in accordance with the provisions of this Privacy Policy. As stated in this Policy below, this Policy does not cover the practices of those third parties from whom we receive information.
3. Authorization of Registration and Treatment of Personal Information
By visiting, using and/or registering on the Website and/or in the Viaja Más Application, you expressly authorize Viaja Más to record and process your Personal Information for –among others- the following purposes: to carry out the transactions that you have initiated; offer you products and services; send you confirmation and updates about your trip; invoice processing; respond to your questions and comments; contact you for customer service purposes, conduct surveys, statistics or analysis on consumption habits or preferences, notify you by email of special offers and travel-related products and services that may be of interest to you unless you do not want it ( see below: waiver policy “Opt. Out”). We also use credit card information (such as cardholder name, credit card number, and expiration date) solely for the purpose of completing travel reservations you make on our Website and/or o Application, including the sending of your data to the final service providers, to manage your reservations and/or purchase requests. Likewise, you can choose for Viaja Más to remember certain information about your credit card and billing, which will appear automatically when you enter the Website and/or the Viaja Más Application. When collecting Personal Information for advertising or direct sales and other analogous activities, in Peru Viaja Más will give the corresponding treatment as prescribed by art. 28 of the Personal Data Protection Law, Law No. 29,733, as well as Supreme Decree 003-2013-JUS, and the National Authority for the Protection of Personal Data (Control Body of Law No. 29,733).
4. Storage and Transfer of Personal Information. Customer Consent.
All Personal Information is collected and stored in servers physically located in Peru and Argentina. Viaja Más may relocate these servers to any other country in the future, and may store Personal Information in the United States or other countries for backup purposes. You give your unequivocal consent so that Viaja Más can transfer your data to any country in the world.
By submitting Personal Information on the Website and/or the Application, you authorize and give your free and informed consent so that, in accordance with the LPDP and our Privacy Policy, Viaja Más may collect, use and store your Personal Information to (i) provide the products and services you request; and (ii) send you relevant information in a personalized way - including but not limited to the promotion of the products and services -.
In the case of transfer of Personal Information, you are informed that the recipient of the Personal Information will assume the same obligations that correspond to the controller transferring the Personal Information.
5. Custody and Confidentiality of Personal Information
The Personal Information will be treated with the legally required degree of protection to guarantee its security and avoid its alteration, loss, treatment or unauthorized access.
Viaja Más safeguards your Personal Information according to the security and confidentiality standards and procedures imposed in Peru according to the LPDP. Viaja Más does not transmit, disclose or provide the Personal Information collected to third parties different from the owner of such Personal Information and/or those third parties described in this Policy. In this sense, this Website and the Application take the necessary measures to protect the Personal Information of the users.
6. Access to the Personal Information by Third Parties
You give your unequivocal consent so that Viaja Más may share the relevant Personal Information of its users with suppliers for the management of your reservations and/or purchase requests, such as airlines, hotels, car rental companies, wholesalers, and other suppliers of products and services that you contract through our Website and/or our Application. Also, to share your Personal Information with providers that provide services for Viaja Más, including credit card, business analytics, customer service, marketing and fraud prevention. We may also authorize service providers to collect Personal Information on our behalf, including as necessary to operate certain elements of our Website and/or our Application or to facilitate the delivery of online advertising tailored to your interests. In addition, Viaja Más may share Personal Information with business partners, with whom we may jointly offer products or services. These suppliers and commercial partners are subject to confidentiality agreements that prohibit the use or unauthorized disclosure of the Personal Information to which they have access. Viaja Más may also share your Personal Information in order to comply with the applicable regulations and to cooperate with the competent authorities. Finally, Despegar may also share your Personal Information with the companies belonging to the Viaja Más group.
7. Opt out policy
When you make transactions or register as a user in Viaja Más, you will be given a choice as to whether you wish to receive promotional newsletters, messages or e-mails about offers, promotions, sweepstakes. You will be able to modify your choices at any time by unsubscribing at contacto@viajamastravel.com. You will also be given the opportunity in each e-mail message we send you to unsubscribe from receiving messages.
8. Use of the website https://viajamas.pe
Keep in mind that when you access the Viaja Más Web Site, we automatically receive information about you and your computer. For example, we receive information from cookies (see definition below), web beacons (see definition below) regarding your browser and operating system, the Internet pages you have visited, the links you have seen, the IP address of your computer and the website you closed before entering our Web Site. Viaja Más uses the information collected primarily to enhance your user experience and improve our service.
At any time, you may choose not to receive a cookie file by enabling your web browser to refuse cookies or to inform you before accepting cookies. Please note that by refusing to accept a cookie you will not be able to gain access to many travel services and planning tools offered by this Website. "Cookies" are text files that are automatically downloaded and stored on your computer’s hard drive when you browse a specific web page or web portal, which allow us to store a certain amount of data about your internet activity. Cookies are used to understand the interests, behavior and demographics of visitors to or users of our Web Site in order to better understand your needs and interests and to better serve or provide you with related information. We will also use the information obtained through cookies to analyze the pages navigated by the visitor or user, the searches performed, improve our commercial and promotional initiatives, show advertising or promotions, banners of interest, personalize content, presentation and services.
"Web beacons are images that can appear inserted in web pages and websites and have a similar purpose to cookies. Additionally a Web beacon is used to measure traffic patterns of users from one page to another in order to maximize how traffic flows through the Web.
10. External Links
This Web Site may contain links to other Web sites that have their own privacy and confidentiality policies. Therefore, we recommend that if you visit those other websites, carefully review their practices and confidentiality policies, since this Privacy Policy does not cover the practices or policies of third parties, including those that may disclose and/or share information with Viaja Más.
12. Public Information
Keep in mind that when you place information in a public area of this Web Site (including but not limited to: notices, chat groups, electronic photo albums and comments about products and services), you are making it available to other members, users of the Web Site and the general public; which is beyond the scope of control of Viaja Más. Please remember the above and be careful with the information you decide to disclose.
13. Responsible for the Protection of your Personal Information
The responsible for the database/file in Peru is: Viaja Mas S.A.C - Calle Lar Orquídeas 444 San Isidro Lima, Peru.
14. Modifications
Viaja Mas may make modifications to this Privacy Policy in the future. Any modification to the way VIAJA MAS uses Personal Information will be reflected in future versions of this "Privacy Policy," and will be published in this page, so you are advised to periodically review the Privacy Policy.
15. Contact
If you have any questions about this Privacy Policy of Viaja Más you can contact us at contacto@viajamas.pe.// Phone: +51 966 830 453